48 stron o tym, jak jest dziś piłkarska Warta Poznań i jak ma się zmieniać w najbliższych latach. Wszystko poparte analizami, badaniami i strategią sportową oraz konkretnymi celami do zrealizowania – taki jest „Plan Rozwoju 2020-2023” stworzony przez Wartę Poznań.

Będę dążył do budowy silnej poznańskiej marki, która wykracza poza sport i angażuje społeczność miasta i regionu. Proponuję Wam włączenie się w ten ekscytujący projekt. Chcemy doprowadzić do zmiany myślenia o roli klubu piłkarskiego. W dobie, kiedy wszystko kręci się wokół kosmicznie wysokich budżetów i osiąganiu wyników niemal za wszelką cenę, proponujemy inną – ludzką – skalę patrzenia na futbol” – pisze w słowie wstępnym do „Planu Rozwoju 2020-202023” właściciel klubu, Bartłomiej Farjaszewski.

Dokument, który właśnie publikujemy,  to efekt kilkumiesięcznej pracy osób związanych z Wartą Poznań. – Kierujemy usystematyzowany przekaz tak naprawdę do każdego: do kibiców, którzy od zawsze wspierają Wartę Poznań, ale też do osób, które być może po raz pierwszy usłyszały o Klubie  po naszym awansie do Ekstraklasy; do władz miasta, przedstawicieli biznesu, do sponsorów – mówi Jarosław Żubka, dyrektor marketingu i komunikacji Warty Poznań S.A. – Materiał powstał po to, żeby jak najszybciej wyprowadzić Klub na prostą i zadbać o jego systematyczny rozwój w pięciu kluczowych obszarach: infrastruktura, finanse, sport, organizacja i społeczność.

„Plan Rozwoju 2020-2023” to krótkie przypomnienie historii Warty Poznań, wraz z największymi sukcesami 108-letniego Klubu. Jest też miejsce na analizę obecnego wizerunku, opartego na badaniach wśród mieszkańców Poznania i okolic. W opracowaniu są postawione diagnozy i padają konkretne założenia – w jakim kierunku ma podążać Klub w najbliższych latach. Część planów jest już realizowanych. W ramach otwarcia się na osoby z niepełnosprawnościami i walkę z wykluczeniami powstała drużyna amp futbolu Warty Poznań, która już występuje w polskiej ekstraklasie. Do rozgrywek ligowych przystąpił też kobiecy zespół seniorek – wierzymy bowiem w to, że warto stawiać na żeński futbol.

– Chcemy programowo zmieniać Wartę Poznań. Ten dokument to impuls do tego, by zacząć myśleć o „Zielonych” nie tylko jak o klubie piłkarskim, ale też w szerszym kontekście – systemu wartości, które chcemy reprezentować i wokół których będziemy skupiali społeczność – tłumaczy Jarosław Żubka. – Zależy nam na zbudowaniu silnej instytucji i wiarygodnej marki, z którą warto się związać. Jako Klub oferujemy szereg korzyści i każdy, kto włączy się do projektu, jest w stanie zyskać. Mam tu na myśli korzyści wizerunkowe, pozytywną komunikację, zwiększenie zasięgu dotarcia ze swoim przekazem, jak i realizację swoich pasji i celów.

Siłę marki Warty Poznań wykorzystujemy na boisku i poza nim – zmieniając na lepsze życie mieszkańców Poznania i regionu” – tak została w dokumencie określona misja Klubu. W „Planie Rozwoju 2020-2023” są założenia na temat tego, gdzie Warta Poznań chce być za te kilka lat, jakimi środkami chce to osiągnąć i czego potrzebuje do realizacji swojej wizji budowy klubu „optymalnego”.

Aby powiększyć raport kliknij w trzy kropki z prawej strony:;

Następnie kliknij w FULL SCREEN:

#WARTOwiedzieć, dlatego poznaj ten plan już teraz.

 

Tags: