W związku z aktualną sytuacją epidemiczną, piłkarze Legii Warszawa uczestniczą w akcji „Legionisto #zostańwdomu”, prowadzonej na stronie Legia.com, w klubowych kanałach social media i nowej aplikacji Legii. Kampania, której zasięgi przekroczyły już ponad milion wyświetleń, ma na celu uświadomienie i profilaktykę w kwestii zasad higieny i odpowiedzialnej postawy społecznej w obliczu panującej pandemii.

Zainaugurowana w ostatnich dniach akcja rozpoczęła się od publikacji wezwania do pozostania w domach w formie hashtagu #zostańwdomu wraz z grafiką pustego stadionu Legii, którą oprócz profili klubowych opublikowali zawodnicy najpopularniejszego polskiego klubu. Kapitan zespołu i reprezentant Polski Artur Jędrzejczyk wystosował wyzwanie zawierające apel do kibiców o respektowanie szczególnych środków ostrożności wraz z nominacją trzech kolejnych osób:

„Zachowujcie się odpowiedzialnie w sytuacji, z którą przyszło się nam zmierzyć. To nie są żarty. To sprawa zdrowia i życia naszych bliskich oraz całego społeczeństwa. Zostańcie w domu. Im szybciej dostosujemy się do wszystkich zaleceń, tym szybciej będziemy mogli wrócić do świata, w którym funkcjonujemy normalnie”.

Na swoich profilach analogiczne wyzwania, które zostały masowo podchwycone przez kibiców, umieścili również pozostali zawodnicy.

W ramach kampanii, codziennie o 19.00 na profilu klubu na Instagramie będzie odbywała się rozmowa na żywo z zawodnikami Legii, którzy opowiedzą kibicom, jak radzą sobie z obecną sytuacją i jak przebiega ich niestandardowy, zindywidualizowany proces treningowy. Oprócz tego, trenerzy Legia Soccer Schools cyklicznie publikują filmy z domowymi ćwiczeniami i trickami z piłką przeznaczonymi dla dzieci. Z naukowego punktu widzenia o profilaktyce w walce z koronawirusem wypowiedział się kierownik Legia LAB doktor Piotr Żmijewski

.
Ekskluzywne materiały nagrane bezpośrednio przez piłkarzy stołecznego klubu można obejrzeć również na nowym kanale Legii Warszawa na Tik Toku.

Akcja „Legionisto #zostańwdomu” jest wzbogaceniem i kontynuacją akcji „Skuteczna obrona to zapobieganie”, którą klub zainaugurował już 29 lutego. Jej ambasadorem jest obrońca Legii Mateusz Wieteska. Oprócz promocji w kanałach klubu, dedykowane akcji plakaty wraz z instrukcją dobrych praktyk i autografem zawodnika były wręczane dzieciom podczas ligowego meczu z Piastem Gliwice.

Chcemy zaangażować legijną społeczność do wzajemnej troski w obliczu zagrożenia, z jakim jeszcze się nie spotkaliśmy. Nasi zawodnicy są autorytetami dla młodzieży i mają ogromną moc pozytywnego oddziaływania na ich decyzje i postawy. Zapraszamy do dołączania do naszych akcji, komentowania i przesyłania własnych materiałów. Po dotychczasowych publikacjach, których liczba wyświetleń przekroczyła już ponad milion, dostrzegamy, że jest ogromne zapotrzebowanie na kontakt z piłkarzami. Mamy nadzieję, że jeszcze w tym sezonie, po ustabilizowaniu sytuacji będziemy mogli razem spotkać się na trybunach – mówi dyrektor komunikacji i rzecznik prasowy klubu Izabela Kruk.

Profile Legii Warszawa w social mediach obserwowane są łącznie przez 1,5 miliona fanów.

 

Tags: