Legia Warszawa dziewiąty raz z rzędu została liderem pod względem przychodów wg corocznego raportu firmy Deloitte „Piłkarska Liga Finansowa”.

W 2019 roku przychody aktualnego Mistrza Polska wyniosły 123,9 mln zł i były aż o 23,75 mln zł (24 proc.) wyższe niż dwa lata temu.

Struktura przychodów Legii Warszawa wg raportu Deloitte „Piłkarska Liga Finansowa”:

  • Dzień meczowy (sprzedaż biletów, karnetów, catering): 23 proc.
  • Prawa telewizyjne (wpływy i premie od oficjalnych nadawców rozgrywek): 20 proc.
  • Działalność komercyjna (umowy sponsorskie, merchandising): 57 proc.



Podane liczby nie zawierają wpływów z transferów, które w przypadku Legii wyniosły 48 mln zł, co również okazało się najwyższą kwotą ze wszystkich zespołów. Legia Warszawa zanotowała rownież czwarty najniższy wskaźnik wynagrodzeń, stanowiący 58 proc. ogółu przychodzów (za optymalny poziom płac w systemie finansowym klubów eksperci analizujący rynek piłki nożnej uważają 60 proc.). W ubiegłym roku mecze stołecznego klubu cieszyły się najwyższą frekwencją w lidze, wynoszącą 18 983 osób.

Legia Warszawa nieprzerwanie od 2011 roku pozostaje na pierwszym miejscu rankingów Deloitte „Piłkarska Liga Finansowa”, opracowanych we współpracy z klubami PKO BP Ekstraklasy i spółką Ekstraklasa S.A.